Connect with us

Sanatate

8 hormoni din corpul uman care ne provoaca probleme. De la cresterea in greutate pana la cele mai grave boli

Despre hormoni.
Creșterea în greutate este adesea asociată cu supraalimentarea și poate fi cauzată de diverși hormoni, scrie Floridatime. Deși câștigul în greutate este ușor, pierderea este dificilă. Diverse declanșatoare precum stresul, vârsta, genele și alegerile greșite ale stilului de viață pot provoca dezechilibre hormonale care duc la obezitate.

Există 8 hormoni care provoacă un dezechilibru în organism, ceea ce duce la creșterea în greutate. În plus, vă vom spune cum puteți controla acești hormoni. Asigurați-vă că continuați să citiți!

1. Hormonii tiroidieni.
Glanda tiroidă este localizată la baza gâtului nostru. Produce hormonii T3, T4 și calcitonina, care sunt responsabili de menținerea metabolismului organismului. Producția inadecvată a acestor hormoni duce la hipotiroidism. Hipotiroidismul este adesea asociat cu creșterea în greutate, în principal datorită acumulării de apă în organism, și nu a grăsimii, ceea ce face ca persoana să pară obraznică.

Cum să evitați acest lucru:

-Consumați sare iodată.
-Mâncați alimente bine gătite și evitați legumele crude.
-Luați suplimente de vitamina D.
-Mâncați alimente bogate în zinc, cum ar fi stridii și semințe de dovleac.

2. Insulina.
Insulina este un hormon produs de pancreas. Acesta ajută la transferul glucozei în celule pentru utilizare ca energie sau pentru stocarea sub formă de grăsime, menținând astfel nivelul glicemiei. Consumul excesiv de alimente procesate, gustări nesănătoase, alcool sau băuturi îndulcite artificial pot duce la dezvoltarea rezistenței la insulină.

Acest lucru duce la faptul că celulele musculare nu recunosc insulina legată de glucoză, ca urmare a faptului că glucoza rămâne în sânge. Acest lucru provoacă un salt al glicemiei, ceea ce duce la creșterea în greutate și diabetul de tip 2.

Cum să evitați acest lucru:

-Mâncați legume cu frunze verzi, fructe de sezon și legume de sezon.
-Pentru a vă crește nivelul de acizi grași omega-3, mâncați pește gras, nuci, ulei de măsline și semințe de in.
-Bea cel puțin 4 litri de apă în fiecare zi.
-Începeți antrenamentul cel puțin 4 ore pe săptămână.
-Evitati alcoolul, gustarile de seara tarziu, bauturile carbogazoase si indulcite artificial.

3. Cortizol.
Cortizolul este un hormon produs de glandele suprarenale atunci când ești deprimat, anxietat, stresat, nervos, iritat sau deteriorat fizic. Funcția sa principală este de a reduce nivelul de stres prin creșterea glicemiei, suprimarea sistemului imunitar și promovarea metabolismului grăsimilor, proteinelor și carbohidraților.

Însă, ținând cont de stilul nostru de viață adesea impropriu, corpul nostru se poate afla într-o stare de stres constant, ceea ce duce la faptul că secreția de cortizol este în detrimentul sănătății noastre generale, promovând depunerea de grăsimi viscerale și stimulând maturizarea celulelor grase.

Cum să evitați acest lucru:

-Dormi cel puțin 8 ore în fiecare seară.
-Evitați alimentele procesate, mâncarea prăjită și alcoolul.
-Exersați respirația profundă, yoga și meditația timp de cel puțin o oră în fiecare zi. Acest lucru ajută la reducerea nivelului de stres.
-Petreceți-vă timp cu familia și prietenii apropiați. Nu există o modalitate mai bună de relaxare!

4. Testosteron.
Testosteronul este adesea considerat un hormon masculin, dar este excretat și la femei. Ajută la arderea grăsimilor, întărește oasele și mușchii și îmbunătățește libidoul. Vârsta și stresul ridicat pot duce la o scădere semnificativă a nivelului de testosteron la femei, ceea ce duce la pierderea densității osoase, pierderea masei musculare și obezitate.

Cum să evitați acest lucru:

-Exersează antrenamente regulate. Acest lucru ajută la îmbunătățirea nivelului de testosteron.
-Evitați alcoolul.
-Consuma suplimente proteice.
-Includeți alimente bogate în fibre în dieta dvs., precum cereale integrale, semințe de dovleac și semințe de in.

5. Progesteron.
Nivelurile de progesteron și estrogen trebuie să fie echilibrate în organism pentru ca acesta să funcționeze corect. Nivelurile de progesteron pot scădea din mai multe motive, cum ar fi stresul, utilizarea de pilule anticonceptionale, menopauză, etc. Acest lucru poate duce la creșterea în greutate și depresie.

Cum să evitați acest lucru:

-Fă sport regulat.
-Încercați meditația.
-Evită stresul.

6. Estrogen.
Estrogenul este principalul hormon sexual feminin. Orice dezechilibru al nivelurilor de estrogen din organism poate duce la creșterea în greutate. Nivelurile ridicate de estrogen din organism pot fi cauzate fie de producerea excesivă a hormonului, fie de o dietă bogată în estrogen.

Când nivelurile de estrogen cresc, celulele producătoare de insulină prezintă stres. Acest lucru te face rezistent la insulină, determină o creștere a glicemiei și duce la creșterea în greutate.

Femeile aflate în perioada premenopauză au un nivel scăzut de estrogen. Pentru a reface estrogenul, organismul începe să caute alte surse care produc estrogen. O astfel de sursă sunt celulele grase. Când nivelurile de estrogen scad, organismul începe să transforme toate sursele de energie disponibile în grăsimi pentru a reface nivelul glucozei. Acest lucru duce la creșterea în greutate.

Cum să evitați acest lucru:

-Mănâncă cereale integrale, legume și fructe proaspete.
-Evitați alcoolul.
-Fă sport regulat.
-Evitați carnea procesată.

7. Leptina.
Leptina este un hormon care reglează echilibrul energetic în organism, suprimând foamea. Dar când mâncăm alimente bogate în zahăr, excesul de fructoză se transformă în grăsime, care este depusă în ficat, stomac și în alte părți ale corpului. Aceste celule grase secretă leptina.

Pe măsură ce leptina este eliberată din ce în ce mai mult, organismul își pierde sensibilitatea la ea. Acest lucru face ca creierul să nu mai primească semnale pentru a evita consumul.

Cum să evitați acest lucru:

-Evitați alimentele bogate în zahăr. Mananca cel mult 3 portii de fructe pe zi.
-Mâncați legume cu frunze de culoare verde închis.
-Refuzați alimentele procesate.
-Dormi suficient. Se recomandă 7-8 ore de somn zilnic.
-Păstrați-vă hidratat!

8. Melatonina.
Melatonina este un hormon care reglează somnul și trezirea. În timp ce dormim, corpul eliberează hormoni de creștere, care ajută organismul să se vindece, să îmbunătățească compoziția corpului și să construiască mușchi. Dar dacă nu adormim suficient, acest proces de vindecare este perturbat, provocând stres și, în final, duce la creșterea în greutate cauzată de inflamație.

Cum să evitați acest lucru:

-Nu mâncați târziu noaptea sau înainte de culcare.
-Dormi suficient.
-Dormi într-o cameră întunecată și rece.
-Opriți toate gadgeturile înainte de a merge la culcare.
-Dacă ați citit articolul până la sfârșit, atunci cel mai probabil v-ați dat seama deja care hormon vă face să câștigați în greutate.

TOP