Connect with us

Stiri

STUDIU. Cu cât au scăzut veniturile românilor în perioada pandemiei

Ultimul studiu relevă faptul că impactul financiar in perioada de pandemie a fost unul semnificativ, veniturile românilor reducandu-se cu aproximativ 30%.

În medie, 3 din 10 romani au pierdut în jur de 800 de lei din veniturile lunare în perioada crizei de coronavirus.

Românii din mediul urban, cei mai afectați
Aproape 36% din românii din mediul urban au fost afectați de criza de coronavirus, în timp ce românii care trăiesc în mediul rural, doar 22% dintre ei au simțit o reducere a veniturilor. Totodată, cei cu veniturile mici au fost și mai afectați, proporția lor atingând 42%.

În plus impactul psihologic a potențat impactul financiar al #coronacrizei asupra românilor. Ca atare, consumatorii români tind acum să adopte comportamente mai precaute din punct de vedere al cheltuielilor.

De altfel, în contextul veniturilor mai mici, cei mai mulți dintre românii intervievați (70%) declară că vor cumpăra doar strictul necesar în următoarea perioadă.

Pandemia schimbă totodată și comportamentul românilor legat de plăți. Mai exact, 62% spun că vor plăti cu cardul mai mult decât o făceau înainte.

În ceea ce privește planurile românilor de a se redresa financiar, 62% declară că vor cheltui mai puțin, 61% că vor face economii, 24% vor să se împrumute de la prieteni/familie, 18% se gândesc să își caute un al doilea loc de muncă, în timp ce 11% consideră că vor fi nevoiți să apeleze la un împrumut.

Chiar dacă le-au scăzut veniturile, doar 1 din 4 români vor cumpăra produse mai ieftine
Conform sursei citate, categoria cu cel mai mic procent de români precauți este cea formată din tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 și 29 de ani, procentul celor care își propun să cumpere doar strictul necesar în următoarea perioadă fiind de doar 29%.

Chiar dacă românii își propun să cumpere mai puțin, susțin experții, nu înseamnă însă că aceștia vor cumpăra și mai ieftin.

Doar un sfert (25%) dintre români spun că vor cumpăra produse mai ieftine decât înainte de pandemie, iar 82% declară că vor cumpăra mărcile de produse cu care sunt deja obișnuiți.

„Epidemia de COVID-19 a avut un impact semnificativ pentru o bună parte a populației. Dincolo de șocul inițial, mai problematică este revenirea care se anunță a fi foarte lentă, atât pentru business-uri, cât și pentru consumatori, iar cauza principală aici este pierderea încrederii: în stat, în partenerii de business, în civismul celorlalți.

„Însă situația nu este nici atât de neagră pe cât pare. (…) Ne plac aceleași branduri, cumpărăm aceleași lucruri, chiar dacă poate mai rar, suntem la fel de exigenți cu noi înșine și cu ceilalți.

„Drumul spre normalitate nu va fi scurt, dar pentru a ne recâștiga încrederea în ceilalți, principalele schimbări se vor petrece în noi. Va trebui să fim mai generoși și mai atenți la nevoile celorlalți, să ne asumăm mai multe riscuri și să fim mai activi”, a spus Andrei Elvădeanu, Head of Market Strategy în cadrul sursei citate.

Studiul a fost realizat pe un eșantion de 500 de persoane cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani, prin metodologia CATI (Computer-Assisted Telephonic Interviews), în luna mai a anului 2020 și este reprezentativ național, la un grad de eroare de +/-4%.

sursa

TOP